Одна з найбільших моїх проблем, з якою мені важко впоратися (адже так і хочеться розповісти і про те, і про те!) - це відсутність послідовної системи викладання. Якби не підручник німецької мови (Басай, Сидоренко, Сотнікова - неважливо, кого з них) - взагалі б навчала дітей, перестрибуючи з теми на тему. Хоча, варто сказати, що і в підручниках німецької мови, чи то Басай, чи Сидоренко, чи Сотнікової, чи інших авторів - немає ані чіткої послідовності, ані систематизації.
Програма з німецької мови складена так, що закріпити матеріал просто неможливо. Тема за темою, тема за темою і ніякого закріплення! Кожен урок - нова тема, нові слова, нові правила.
Якщо хтось знає секрет - як "забити" на програму і зуміти виділити хоча б один урок на закріплення (наприклад - граматики) - поділіться!
Є у мене мрія - створити власний підручник німецької мови, у якому на кожну тему будуть по три уроки:
- Вступ. Вивчення слів. Уривок тексту.
- Вправи на закріплення і оволодіння лексикою. Аудіювання (і не вчителем, а через відео).
- Самостійна робота.
Так ось до чого я все це веду? Та, мабуть, до того, що підручників німецької мови Н. Басай багато, а толкового - поки що лише один! Новий, видавництва 2015 року. Для 7 класу, 2-ї мови.
Уроків-презентацій у мене до нього поки нема, адже, не дивлячись на те, що його надіслали до школи у ІІ семестрі, мені не довелось використати його.
По-перше, тому що на всіх 45 учнів їх було аж 20 штук.
А по-друге, до нього, як завжди, не додали усіх необхідних "прибамбасів": а це диски з відео, аудіо та тестами.
А діти зараз звикли, щоб їм усе давали у готовому вигляді та одразу ж клали до рота. Електронною версією підручника німецької мови Н. Басай користувалися б лишень кілька чоловік. Так що довелося цим гарнюнім екземплярам красуватися на полиці.
А якби був "повний фарш"!!! Це була б бомба, а не підручник! Він мені реально сподобався! У ньому використані тексти менших розмірів. Передбачені вправи для аудіювання, для тестування... Коротше - все, що необхідно зараз для підготовки до ЗНО.
Пусте! Як на мене - створити свою озвучку, презентацію чи тест - не було б для мене великою проблемою! Нема оригінального диску - створимо свій! Але проблема була у кількості підручників (адже вчителю у такому випадку підручник не видається) та у відсутності технічних засобів. А Ви самі знаєте, що легко працюється лише тоді, коли робітник забезпечений усім необхідним, а не шукає коштів та засобів для того, щоб виконати свою роботу.
Та й плани на ІІ півріччя були вже написані за підручником німецької мови для 7 класу Сидоренко. І там геть не співпадали теми.
Ось, загалом, і все, що у мене вийшло сьогодні розповісти. Порожня відволікаюча стаття. Але писала я її більш для того, щоб отримати пораду: як можна кожну тему/рубрику уроку розтягнути на декілька уроків, аби її закріпити?
Те, що у програмі дається кілька додаткових "вільних" уроків на повторення - не катить! Цього замало. Можливо, хтось знає таємницю - поділіться у коментарях! Bitte!
А взагалі-то, новий підручник німецької мови Н. Басай для 7 класу 2015 року видання я раджу! Він кращий, ніж усі її попередні підручники!
Немає коментарів:
Дописати коментар