Вітаємо на сторінках блогу "Німецька з Люфтиком". Деякі статті прив*язані до неіснуючих посилань. Тому що блог перенесено з іншої платформи. Адмін працює над корекцією блогу. Сподіваємося на Ваше розуміння. Підписуйтесь на оновлення блогу, щоб завжди бути у курсі новинок і не пропустити нових статей!

З Днем Незалежності, Україно моя!

вівторок, 16 серпня 2016 р.

Пропозиції до МОНУ щодо шкільних олімпіад. - Німецька з Люфтиком.

 



Доброго дня, шановні мої читачі! У мене нещодавно виникли пропозиції до МОНУ щодо шкільних олімпіад.

В Україні так часто змінюються міністри освіти, програми, концепції, напрямки, підручники, що голова їде обертом. Постійні експерименти МОНУ доводять особисто мене до сказу, тому що саме на моїх обох дітях воно й ставить свої експерименти. Так вже склалося, що саме діти 1995 і 2002 років народження потрапили під хвилі цих експериментів. Це просто жах! Нема підручників, нові методи у навчанні, величезне навантаження і КУПИ домашнього завдання!

Але мова зараз не про це. Про постійні зміни в освіті я наголосила лише для того, щоб пояснити, чому я хочу запропонувати саме такі пропозиції до МОНУ щодо шкільних олімпіад
От дивіться, Міносвіти України запровадило вивчення двох іноземних мов. Спочатку це було обов'язковим, згодом – рекомендованим, потім знову обов'язковим, а тепер знов рекомендованим. Така невизначеність, на мою думку, свідчить про недосконалість нашої освітньої системи, яка ніби біженець кидається у паніці в різні боки і не знає, що їй робити. Та то хай. Але – двомовні класи сформовані і так-сяк, іноді без підручників, намагаються вчитися. Надходить час шкільних олімпіад.

І от тут починається саме цікаве! Як вчитель німецької мови я постійно зтикаюся із такою нерозрішимою проблемою: кого послати на олімпіаду? Якщо для когось це не проблема і він сміється, я скажу так: «Я просто ридаю над цим!». Дивіться, у групі зазвичай є кілька учнів, які мають талан до іноземних мов. Одного з них не соромно відправити на олімпіаду. Але зараз ці діти вчать, наприклад, дві мови – німецьку і англійську. Німецька вважається додатковою, тому ніби відходить на другий план. І дитина, яку не соромно відправити на олімпіаду, буквально «на розхват». Її, звичайно (і це не обговорюється), записують в олімпіаду з англійської мови. А я хочу відправити теж саме цю дитину від німецької групи. Тому що вона – найкраща. І ось тут виникає отой казус, який ще жодного разу не дозволив мені зайняти перше місце у районній олімпіаді з іноземної мови!

Олімпіада з різних іноземних мов відбувається в один день і частіше за все це субота. Найкращий учень у німецькій групі забирається на англійську мову. Бо він і там найкращий. Отже, я позбавлена можливостівиставити на олімпіаду з німецької мови найкращого свого учня.

Добре, шукаю рівноцінну заміну. Але чомусь ця «заміна» завжди перебуває у лавах «Свідків Ієгови».  А «Свідки Ієгови »категорично нікуди не ходять у суботу. Тому таку дитину просто не випускають із дому в цей день.

Доводиться якось виходити з положення (бо хоч трісни, а когось на олімпіаду відправ! Наказ МОН? Чи школи?) і виставляти на олімпіаду «кращих із гірших». Ось тому у мене й нема «високих результатів» у роботі, на що принципово потім тицяє мені пальчиком керівництво.  Але й керівництво в такому розкладі не винне. Вся проблема у тому, що у МОНУ банально не можуть продумати план проведення шкільних олімпіад! Бо у МОНУ методисти і міністри не працюють у школі і не знають наших реалій!  

Тому як вчитель із 17-и річним стажем хочу запропонувати МОНУ кілька поправок щодо проведення шкільних олімпіад з іноземної мови!

1) Переглянути умови проведення шкільних олімпіад з іноземної мови.

2) Не проводити олімпіаду з іноземної мови одночасно в один день, а поділити різні мови на різні дні. В один день – тільки англійська, в інший – тільки німецька, в інший – французька і т. д.

3) Не проводити олімпіади у суботу. Або дозволити не відправляти на олімпіаду взагалі нікого, якщо дитина, заявлена в олімпіаді, перебуває у «Свідках Ієгови» і відмовляється іти на олімпіаду у суботу. Чисто хоча б, щоб вчителю не соромитися зі слабшим учнем.

4) Запровадити якесь відчутне заохочення учням, які приймають участь в олімпіаді. Адже так важко зараз вмовити дитину пожертвувати своїм вихідним днем для сумнівної розваги, яку називають олімпіадою. Наприклад, вихідний за участь в олімпіаді. Такий собі «відгул» за понаднормову роботу.

Я винесла ці пропозиції до МОНУ щодо шкільних олімпіад на загал, щоб усі, хто зіткнувся з подібними проблемами і поділяють мою думку, могли приєднатися до цих пропозицій і якось донести ці пропозиції до МОНУ. Хто знає, киньте посилання, де можна подати пропозиції щодо освітніх заходів у школі, які дійсно помітять і розглянуть!  

А якщо Ви згодні зі мною, діліться цією статтею у себе на сторінках, можливо так швидше вона потрапить на очі міністрам освіти. Бо викладена проблема – повірте, дуже актуальна! Дякую за увагу! Щасти Вам!







Немає коментарів:

Дописати коментар